Jedzenie na dowóz
576 000 796

Darmowa dostawa w promieniu 3 km....

Sprawdź dokąd dowozimy

Ranch Blog

11 korzyści zdrowotnych i żywieniowych wołowiny, które warto znać

Burgery
11 korzyści zdrowotnych i żywieniowych wołowiny, które warto znać

Wołowina jest jedną z potraw o wysokiej wartości odżywczej i zawiera wiele niezbędnych aminokwasów, tłuszczów, minerałów, witamin … Oprócz dostarczania istotom ludzkim ważnych i cennych wartości odżywczych; Wołowina przynosi także wiele korzyści dla zdrowia, które ludzie powinni znać. 

Kaloria dla kalorii, wołowina jest jedną z najbardziej odżywczych żywności na świecie. Zapewnia nie tylko pakiet niezbędnych składników odżywczych, ale ma również jedną z najwyższych stężeń tych składników odżywczych w porównaniu do wielu innych białek.

Wołowina może być przetwarzana, aby uzyskać wiele zdrowych, pożywnych i smacznych potraw, które wielu ludziom smakują. Dlatego w dzisiejszym artykule chciałbym pokazać najlepsze korzyści zdrowotne wołowiny i wartości odżywcze wołowiny, które powinieneś wiedzieć, aby wykorzystać ją w codziennych posiłkach.

1. Wzmacnianie i budowanie masy mięśniowej:

burgery wołowe fit
Wołowina, szczególnie wołowina z części podudzia, jest bogata w kwas amoniakalny, wyższy niż jakikolwiek inny rodzaj pożywienia, działa dobrze, aby zwiększyć masę mięśniową; szczególnie, wzmacniając ogólny stan zdrowia organizmu. Wołowina zawiera ogromne ilości witaminy B6 i białka, dlatego powinna być regularnie dodawana do codziennej diety.

Jest to pierwszy rodzaj pożywienia, o którym myśli się na początku, gdy ktoś chce budować masę mięśniową ze względu na wysoką wartość odżywczą. Wołowina zawiera wiele ważnych i niezbędnych minerałów potrzebnych do budowy mięśni, w tym białka, potasu – 2 minerałów niezbędnych w diecie kulturysty. Niski poziom potasu może hamować syntezę białka i produkcję hormonu wzrostu, wpływających na wzrost mięśni. Dlatego osoby, które chcą budować beztłuszczową masę mięśniową, powinny regularnie spożywać więcej wołowiny.

2. Wspieranie regeneracji organizmu po intensywnym wysiłku:

wołowina burgery regeneracja

Wartość odżywcza w 100 g:
– Białko: 36 g
– Wartość energetyczna: 199
– Węglowodany: 0g

Jak wspomniałem powyżej, wołowina jest doskonałym źródłem witaminy B6 i białka, które należy regularnie dodawać do codziennej diety. Wołowina zawiera wystarczającą ilość witaminy B6, która może pomóc w budowaniu i poprawie układu odpornościowego. Białko wspomaga metabolizm i syntezę żywności, przyczyniając się do regeneracji organizmu po intensywnej aktywności. 3-uncjowa porcja wołowiny dostarcza ludziom około połowy średniej ilości białka, którą dorosły musi spożywać w swoich codziennych posiłkach.

3. Bogate w karnitynę:

burgery wołowe dietetyczne

Karnityna stosowana jest głównie do wspomagania metabolizmu tłuszczów i sekwencji aminokwasów, aby utrzymać równowagę organizmu, a aminokwasy są dobre i niezbędne do tworzenia mięśni.

Zawartość karnityny w mięsie kurcząt i ryb jest bardzo niska, ale bardzo wysoka w wołowinie. Karnityna stosowana jest głównie do wspomagania tłuszczu. Nowy zastępuje stary, wytwarzając aminokwas rozgałęziony – ważny aminokwas dla wzrostu mięśni kulturystów.

4. Bogate w potas:

burgery wołowe sa bogate w potas

Wołowina zawiera wiele minerałów, takich jak białko i potas – dwa minerały niezbędne w codziennej diecie.

Potas znajduje się głównie w komórkach, odgrywając ważną rolę w metabolizmie, uczestnicząc w systemie kondycjonowania pH komórek. W organizmie poziom potasu jest zwykle dość stabilny, ponieważ jeśli ta ilość jest nadmierna lub występuje jego niedobór, może prowadzić do wielu patologicznych objawów. Diety, które łączą wiele rodzajów żywności, zapewnią organizmowi wystarczającą ilość potasu. Dlatego ludzie powinni dodawać potas do swoich codziennych posiłków, a jedną z najlepszych korzyści zdrowotnych wołowiny jest to, że jest doskonałym źródłem potasu.

5. Wołowina bogata jest w kwas linolowy:

Zawartość kwasów tłuszczowych w wołowinie jest niska, ale zawartość zsyntetyzowanych kwasów linolowych, które są skuteczne w walce z przeciwutleniaczami pracującymi podczas uprawiania sportu, takimi jak podnoszenie ciężarów, które może powodować uszkodzenie tkanki. Ponadto kwas linolowy może być również zaangażowany w utrzymywanie mięśni.

6. Bogate w magnez i cynk:

Kolejną zaletą dodawania chudej wołowiny do codziennej diety jest to, że jest to jedno z doskonałych źródeł cynku. Musisz przyjmować cynk z pokarmów, ponieważ pomaga budować masę mięśniową, wzmacnia system odpornościowy i wspiera zdrowie twojego mózgu. Dorosły organizm potrzebuje 15 mg cynku na dzień. 3-uncjowa porcja chudej mielonej wołowiny dostarcza 5,5 mg cynku, a porcja steku z polędwicy zawiera 6,2 mg tej substancji.

7. Bogaty w żelazo:

The Institute of Medicine zalecił, aby mężczyźni spożywali 8 miligramów żelaza, a kobiety 18 mg każdego dnia. Chuda wołowina zapewnia doskonałą ilość żelaza, w zależności od kawałka, a także dostarcza formę żelaza, która może być łatwiej wchłaniana niż ta substancja w materiałach spożywczych pochodzenia roślinnego. Powinieneś dodawać wołowinę do codziennych posiłków dla zdrowej diety raz lub dwa razy w tygodniu, aby pobrać niezbędną ilość żelaza do czerwonych krwinek, pomagając w transporcie odpowiedniej ilości tlenu do wszystkich części ciała.

8. Wysoka zawartość witaminy B12:

wołowina szczeólnie w burgerach jest bopgata w witamine b 12

Witamina B12 jest potrzebna dla komórek, zwłaszcza krwinek czerwonych, które przenoszą tlen do tkanek. Witamina B12 wspomaga metabolizm rozgałęzień łańcuchów aminokwasowych, zapewniając w ten sposób niezbędną ilość energii dla organizmu podczas intensywnej aktywności.

9. Korzyści odżywcze wołowiny dla dzieci:

Wołowina zapewnia doskonałą ilość kluczowych składników odżywczych, które mogą pomóc nastolatkom i dzieciom rosnąć silnie i zdrowo. Składniki odżywcze, które można znaleźć w wołowinie, w tym żelazo, fosfor, cynk i białko, przyczyniają się do rozwoju czerwonych krwinek, funkcji poznawczych, optymalnego wzrostu i zapobiegania niedoborowi żelaza w latach młodzieńczych.

10. Wołowina zapobiega rakowi:

CLA – lub sprzężony kwas linolowy – jest kwasem tłuszczowym, który naturalnie występuje w wołowinie. Ostatnie badania wykazały, że sprzężony kwas linolowy może odgrywać ważną rolę w profilaktyce raka poprzez hamowanie wzrostu i rozwoju nowotworu, a także wpływać na skład ciała poprzez rozwijanie beztłuszczowej masy mięśniowej i redukcję tkanki tłuszczowej.

11. Korzyści zdrowotne wynikające z wołowiny dla zdrowia serca:

burgery zdrowe serce

Wołowina pochodząca od krów z wolnego chowu czyli takich dla których trawa przez całe życia jest pożywienie. Często, konwencjonalna wołowina, czyli mięso pochodzące od bydła hodowanego w sztucznych warunkach, jedzącego określone posiłki o określonej porze, najczęściej ziarna, w tym kukurydzy. Różnica w diecie bydła wpływa na skład wartości odżywczych zawartych w mięsie.

Wołowina od bydła jedzącego trawę może mieć dla ludzkiego serca korzyści zdrowotne, których nie mają inne rodzaje wołowiny. Porównując z innymi rodzajami wołowiny, bydło karmione trawą może mieć:

Więcej witamin antyoksydacyjnych, takich jak witamina E
Bardziej sprzężony kwas linolowy – jeden rodzaj tłuszczu, który uważa się za zmniejszający ryzyko raka i chorób serca
Więcej kwasów tłuszczowych omega-3, które są zdrowe dla serca
Mniejsza ilość tłuszczu ogółem

Jeżeli zachęciliśmy cię (choć odrobinę) do zmiany nawyków i spożywania większej ilości wołowiny. To zapraszamy do naszej małej restauracji Ranch Burger w Lublinie gdzie serwujemy dobrej jakości burgery wołowe jak i pyszną pizzę z wołowiną

Na miejscu i w dostawie.  Zapraszamy!

Comments (1)

  • Zbigniew says:

    Najwyższa pora przejść mięso wołowe

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *